پابرهنه تا بهشت

عجب اشتباهی کردم! :(

شنبه, ۳ مرداد ۱۳۹۴، ۰۷:۵۶ ب.ظ
یکی از اشتباهات بزرگی که تو زندگیم مرتکب شدم این بود که نرفتم تجربی و پزشکی. نمیگم اگه تجربی میرفتم 100 درصد پزشکی قبول بودم. ولی 99 درصد قبول بودم. :) با توجه به پشتکار اون موقعم، و اینکه اگه همین رتبه ای که تو کنکور ریاضی آوردم رو تو تجربی هم میاوردم قبول میشدم.

دلیل اینکه اینقدر دوست داشتم دکتر میبودم هم چیزی نیست جز: پوووول!!!

خب وقتی دکترا رو میبینم که چقدررر درآمدای خوبی دارن، سرخورده میشم. البته نوش جونشون. بابتش زحمت کشیدن. ولی ما هم زحمت کشیدیم!! اوضاع رشته های مهندسی واقعاً اصلاً خوب نیست. منکر این نیستم که مهندسا هم میتونن خییلی خوب در بیارن. ولی بعد چندین سال کار و وقتی که واسه خودشون کار بکنن. یا با پارتی های گنده و ...

البته رشته پزشکی رو باید با مهندسای دانشگاه های خیلی خوب مقایسه کرد، که هم از نظر رتبه کنکورشون و هم سختیای خود دانشگاه قابل مقایسه باشن. ولی با همونا هم که مقایسه کنیم بازم خیییلی فرقه.

میدونم که دانشجوهای پزشکی خیلی سختیا میکشن. درسای سخت میخونن. کلی تو بیمارستان کار دارن. ولی دوست داشتم که همونقدر سختی بکشم ولی آخرش حداقل نتیجه ش خیلی بهتر بود. اصلا من دوست دارم از ظرفیتم استفاده کنم. دوست ندارم ظرفیت وجودیم و نیروی جوونیم الکی هدر بره.

نمیفهمم چطوری بعضیا میگن پول برامون مهم نیست. اعتراف میکنم که من خییییلی پول دوست دارم. دوست دارم با همسر جان یک عااالمه پول دربیاریم. زندگی معمولی رو دوست ندارم. زندگی لول بالا دوست دارم.
خدایاا پول میخوااااام. زیاااااد...  :-)

پانوشت: این افکار ناامیدانه از اونجایی ایجاد شد که امروز با یکی از دوستای دبیرستانم که پزشکی میخوند، بعد مدتها تلفنی حرف زدیم. میخواستم ببینمش قبل رفتن. میگفت بلافاصله که درسش تموم شد، چون طرح هم نداشت (تک فرزند) اورژانس بیمارستانی که دوران دانشجویی اونجا بودن، مشغول شد و ماهی 5-6 تومن میگیره. نوش جونش. خدا زیادتر بده بهش. شایان ذکر است که یه دانشگاه متوسط درس خوند و کلا میشه گفت توی دانشجوهای پزشکی متوسط هست. بهتر از اون و زرنگ تر از اون مطمئناً خییلی بهتر درمیارن.
هعییی روزگاااار... 
  • پابرهنه

نظرات (۸)

  • محدثه محمدی نیا
  • واه واه من الان بایدانتخاب رشته کنم تجربی ام اماباوجودکاهش50درصدی کسب داوطلب اوضاع داغونه برام دعاکن
    دانشگاه ازادخوبه؟
    پاسخ:
    ایشالله یه رشته خوب که دوست هم داشته باشی قبول میشی.
    بستگی داره به نسبت کجا بخوای مقایسه کنی.
    دانشگاه آزادای تهران خوبه. نجف آباد، قزوین اینا هم فک کنم خوب باشن.
  • فاطـــمه نوروزی
  • ولی مهمتر از پول علاقه خود آدمه آدم باید کاری کنه که حس خوبی ازون کار دریافت کنه
    موفق باشی عزیزم
    پاسخ:
    حرفت درسته. علاقه هم مهمه. اگه آدم کارشو دوست نداشته باشه خیلی اذیت میشه. ولی مشکل اینه که من علاقه خاصی هم به رشته م احساس نمیکنم متأسفانه. :( به نظرم همون رشته پزشکی با روحیاتم بیشتر سازگار بود.
    پزشکی چیه آخه همش با درد و رنج مردم سر و کار داره، مهندسی خوبه که با خوشی ها و آرزوهای مردم پول درمیاره.. ولی منم پووووول میخوام، اونم زیاااااد مث پزشکا..
    گذشته از شوخی تو هم دیگه داری خیلی بزرگش میکنی، همه فک میکنن به زور تا اینجا رو درس مهندسی خوندی، به نظرم این احساست برا اینه که تا حالا تو رشته ای که درسشو خوندی جدی کار نکردی و درآمدی نداشتی، انشاله دکتراتو شروع میکنی حقوقشو میگیری (که نزدیک حقوق دوستته تو ایران) اون موقعست که هم انگیزت هم علاقه ت به ادامه دادن همین مسیر زندگی بیشتر میشه، بعد دکترا هم میری سر کار خیلی بیشتر از اون رفیقت پول در میاری تا چشش درآد..
    نگاهت به آینده باشه و امیدت به خدا، گذشته گذشته و مطمئن باش بهترین انتخاب ها رو داشتی مخصوصا در مورد من D:
    پاسخ:
    فدای عسلم بشم منننننن... :* :* :* :* :* :*
    حرف هیشکی مث عشقم آرومم نمیکنه. +--*--+
    بعله که تو بهترین انتخاب زندگیم بودی تک ستاره آسمون زندگی من. :)
    دلم برات اندازه سوراخ جوراب مورچه شده :(
    وای نع من اصلا رشته پزشکی را دوست ندارم ، حس میکنم آدم مجبور میشه خیلی از احساسات را نادیده بگیره و یا شاید هم سرکوب کنه. هر وقت هم میرم دکتر از ته قلبم دعا میکنم دخترم دکتر نشه به جاش دوست دارم طراح لباس بشه.
    عزیزم من برای پست قبلی ات هم کامنت گذاشتم در معرفی خودم.
    پاسخ:
    خوش به حالت که دوست نداری! کاش منم از پزشکی بدم میومد. :-)
    البته واقعا محیط بیمارستان ها رو دوست ندارم. رو روحیه آدم تاثیر میذاره.
    مدام دیدن آدمای بیمار و رنجور و ...
     سلام پابرهنه جان ولی بازار مهندسی تو آمریکا خیلی توپ تر از پزشکی هست!الانم شنیدم مدرک پزشکی ایران مثل اینکه تحریم شده
    پاسخ:
    امیدوارم همینطور باشه. ممنون بابت دلداریت عزیزم...

    عه؟ یعنی باید از صفر شروع کنن اگه بخوان برن؟
    تا الان هم البته تا جایی که من میدونم اینطوری بود که باید چندین تا امتحان سخت میدادن تا بتونن کار کنن که چند سالی هم زمان میبرد.
    برای ادامه تحصیلشون هم مثل رشته های مهندسی نیست که بشه فاند گرفت اکثرا مجبورن با پول خودشون درس بخونن و خیلی به سختی میشه فلوشیپی چیزی گرفت. ولی بعدش دیگه نونشون حساااابی تو روغنه.
    فاند خوبی نداره. منم به خاطر همین تصمیم گرفتم بیخیالش بشم و دوباره شانسمو امتحان کنم. راستی شهر رو دیدم توی گوگل مپ و همچنین عکساشو. جای باحالیه...ولی گرایش منو نداره.
    امیدوارم خیلی بهتون خوش بگذره. نگران نباش رها
    پاسخ:
    مرسی عزیزم. امیدوارم جای خیلی بهتری فاند بسیار خفنی بگیری. :*
    راجبه نظر زهرا اینم اضافه کنم که مثل اینکه ارزشیابی میشه دوباره مدارک پزشکی. ولی ر کل هر کی میخواد اونجا تخصص بخونه باید امتحانی بده به اسم USMLE
    چند تا استپ داره. دختر عمه من برای تخصص ژنتیک داره با همسرش میاد امریکا. البته نیویورک. همسرش پذیرش داره و این دختر عمه ما الان یه ساله داره یو اس ام ای ای میخونه. فکر کنم سه تا استپ داره و بخش های مختلف رو در بر میگیره. کلا به نظر من امریکا برای رشته کامپیوتر و افرادی که نرم افزار و برنامه نویسی خوب بلدن جای پیشرفت زیادی داره. مخصوصا سیلیکون ولی Valley
    خلاصه فکر کنم الان مجاب شدی خوبه پزشکی نخوندی. خدایی تافل و جی آر ای از این امتحان یو اس ام ال ای خیلی راحت تره. 
    پاسخ:
    آره منم شنیدم که برای رشته کامپیوتر خیلی توپه آمریکا. بازار کارشون خیلی خوبه. حالا ایشالله یه پست هم در مورد این میذارم که چرا کامپیوتر نخوندم. :))) :D

    آره راست میگی اپلای کردن برای پزشکیا خیلی سخت تر از ماهاست.
    سلام عزیزم من پزشکی میخونم البته یک سال ونیم دیگه از درسم مونده، اره واسه تحصیل تو آمریکا وکانادا واروپا ما باید کلی بدبختی بکشیم وچندین مرحله امتحان بگذرونیم که البته اگر مدرک ایران طبق گفته یکی از کامنتا تحریم شده باشه که دیگه هیچی آدم بهتره همینجا بتونه
    پزشکی سخته،ولی خب من عاشق همه سختیاشم...قدر موقعیت فعلیتو بدون تحصیل تو آمریکا:-*
    پاسخ:
    سلام دکتر جان :)
    شما همینجا هم موقعیتتون خیلی خوبه. نیازی نیست به کشورهای دیگه فکر کنین :-)
    موفق باشی :-*
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی