پابرهنه تا بهشت

۲ مطلب در تیر ۱۳۹۶ ثبت شده است

آموزش جنسی به بچه ها

چهارشنبه, ۲۱ تیر ۱۳۹۶، ۱۲:۲۰ ق.ظ
بچه ها چقدر لازمه اطلاعات جنسی داشته باشن واقعا؟ به نظر من این قدری که خانواده های ایرانی معمولا به بچه هاشون میگن کمه، و اکثرا بچه ها از محیطی غیر از خانواده با این موضوع آشنایی پیدا میکنن که این اصلا خوب نیست. چون اعتمادشون به پدر و مادرشون کمتر میشه و اونوقت دیگه به اونا به چشم کسی که میتونن بهش اعتماد کنن و همه جوره قبولش داشته باشن نگاه نمیکنن. از طرفی هم اطلاعاتی که بهشون از طریق هم سن وسالاشون داده میشه معمولا تحریف شده و غلط هست. در مورد خود من که همینطور بود. :))
ولی فکر میکنم که خیلی هم نباید دیتیل بهشون گفته بشه. چون باعث میشه کنجکاویشون بیشتر بشه و خیلی دقیق بشن تو روابط پدر و مادرشون و بقیه، و میتونه باعث بلوغ زودرس هم بشه.
از اونجایی که الان با این ارتباطی که بچه ها با رسانه های مختلف دارن مثل اینترنت و تلگرام و ... به محض اینکه سواد خوندن داشته باشن و یا حتی قبل تر، رگبار کلی اطلاعات هست که به سمتشون میاد، فکر میکنم بایستی ارتباطشون با این رسانه ها هم خیلی کنترل شده باشه. مثلا نباید تلگرام و اینجور اپلیکیشن ها رو بچه ها بهش دسترسی داشته باشن تا سن 9، 10 سالگی. اگر هم تبلتی چیزی دارن فقط بازی داشته باشه نه تلگرام و اینستاگرام و ...
تا همین سن و سال هم اطلاعات جنسی که بهشون داده شده باید خیلی محدود باشه. اینکه بدونن جاهای خصوصی بدن خودشون و جنس مخالف کجاست و تفاوتشون رو با جنس مقابل بدونن. اینکه کسی اجازه نداره این اندام های خصوصی بدن رو ببینه با بهشون دست بزنه، و اگه کسی همچین قصدی داشت باید "نه" بگن و داد بزنن و  باید بتونن کاملا راحت باشن که بیان این موضوع رو به پدر و مادرشون بگن. مهمه که شرمگین نباشن بابت اندام های خصوصیشون. ینی خجالت نکشن، و فقط اونا رو خصوصی بدونن. بیشتر از این لازمه بدونن آیا؟

  • پابرهنه

از ایران آمده ها

چهارشنبه, ۱۴ تیر ۱۳۹۶، ۱۱:۵۵ ب.ظ
سه هفته ایران بودم حدودا. دو سه هفته هست که برگشتیم. خوب بود که دیدارها تازه شد. خانواده هم خیلی دلشون تنگ شده بود. هم واسه اونا خوب شد و هم ما.

خیلی کاهل نماز شده م متاسفانه. خیلی زیاد. ایران که بودیم خداروشکر تونستیم یه سفر مشهد بریم. امیدوارم امام رضا کمکم کنه و دوباره محکم بشه رابطه م با خدا. میگن نباید ناامید باشیم از رحمت خدا. پس منم امیدوار امیدوارم.

از وقتی از ایران برگشتیم سرم خیلی با پروژه شلوغ نیست. الان تو یه مرحله ای هستم که فشار روم خیلی کمه. کلی فیلم و سریال میبینم. سریال ماه رمضون (زیر پای مادر)، شهرزاد، عاشقانه، دور همی، و کلی فیلم سینمایی...

همسرجان امتحان زیانش رو داد قبل از رفتنمون و ایران که بودیم اپلای هم کرد. ولی بعیده برای ترم پاییز خبری بشه. ایشالله واسه ترم بهار یه فرجی بشه. اگه بتونه ترم پاییز هم یه درس رو بشینه سر کلاس و بعدا براش محسوب بشه خیلی خوبه.




  • پابرهنه