پابرهنه تا بهشت

توکل

چهارشنبه, ۶ خرداد ۱۳۹۴، ۰۸:۱۰ ب.ظ

مفهوم توکل چیه؟ اینکه میگن تلاشتو بکن و بقیه شو بسپر به خدا و توکلت به خدا باشه. ینی چی دقیقاً؟

من اینجوری شنیدم که مثلا توی شغلی که داریم، باید تمرکز کنیم روی وظیفه مون و کاری که باید انجام بدیم. مثلاً یک راننده تاکسی، هدفش این باشه که مردم رو برسونه به مقصدشون، نه اینکه چیکار کنم که بیشتر در بیارم. نه اینکه اصن فکر نکنه ها. ولی اصل هدفش خدمت کردن باشه و انجام وظیفه. اونوقت خدا واسش میرسونه. 

منم که الان مشغول تدریس هستم، تلاشم اینه که تمرکزم و تلاشم روی یاد دادن باشه. اینکه تلاش کنم واقعا بچه ها یه چیزی یاد بگیرن. و به این فکر کنم که زکات علم آموختنه.

دیگه اینکه تلاشمون رو بکنیم ولی نگران نتیجه نباشیم و اون رو بسپریم دست خدا و به هر چی پیش بیاره هم راضی باشیم. مطمئن باشیم که بقیه آدما هیچ کاره ن و اگرم تأثیری میذارن در واقع وسیله ای بودن از طرف خدا.

یه چیز دیگه هم که در مورد توکل بهش اعتقاد دارم اینه که آدم واقعا باید ایمان داشته باشه که خدا به هرچیزی تواناست و به این موضوع شک نداشته باشه. ته دلش قرص و محکم باشه. نه اینکه بگیم توکل به خدا و بازم تو شک و نگرانی باشیم که اگه فلان طور نشه چی!؟

پس اگه تلاش کردیم و توکل هم کردیم نباید غم و اضطرابی بمونه. دیگه نتیجه رو سپردیم به خدا.

  • پابرهنه

نظرات (۱)

  • محمد رنجبر
  • اینم هست که حتی اگه نگران نباشیم هم باید توکل کنیم... حتی چیزایی که فک می کنیم اونقدر بدیهی هستند که نیازی به توکل ندارن... حتی تهیه نمک خانه!
    پاسخ:
    بله درسته. ممنون.
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی